Teknolojik gelişmenin çok hızlı olduğu 21. yüzyılda bilişim teknolojilerini öğrenmenin ve aktif olarak kullanmanın önemi tartışılamaz. Çağın teknolojisini, bilimini öğrenmek, anlamak ve üretmek zorunda olan, Avrupa Birliği üyesi olma hedefinde ve yolundaki Türkiye’de bu durum diğer ülkelerden daha da ciddiyetle ele alınması gereken bir konudur. Bu doğrultuda, Türk eğitim sisteminde son yıllarda beceri odaklı yapılandırmacı eğitim modelinin benimsenmesiyle öğretmen ve öğrenci rolleriyle öğrenme ve öğretme ortamları değişmiştir. Çoklu ve zengin öğrenme ortamlarının bir gereği olarak öğrenci ve öğretmenlerin artık eskisinden çok daha fazla bilişim teknolojisi kullanması gerekmektedir. Sınıf içinde ve dışında öğrencilere verilen öğrenme fırsatları, birçok öğrenme görevi ve projeler onların teknolojiyi amacına yönelik olarak kullanmasını gerektirmektedir. Bu bakımdan değişim sürecinin gerçek sorumlusu ve uygulayıcısı olan öğretmenlerin teknolojiden yararlanma düzeylerinin geliştirilmesi gerekir. Bu düşünceden yola çıkarak oluşturduğumuz “Teknoöğretmen” projemiz ile aşağıda belirtilmiş olunan amaçlara ulaşılmıştır.
Projenin amaçları:
- Dersleri daha etkili, hızlı ve eğlenceli işleme,
- Öğrencilerin BİT’ i okulla ilgili çalışmalar için kullanımını artırma, özellikle sınıfta işbirliği içinde aktif bir öğrenme ortamının oluşmasına katkı sağlama,
- Öğretmen ve öğrencilerimize daha yenilikçi, sosyal, yaratıcı ve girişimci bir anlayış kazandırarak okulumuzdaki eğitim-öğretimin kalitesini artırma,
- Öğretmenlerimizin, BİT kullanımı konusunda daha yetkin hale gelmesi ile öğrencilerin de derste aktif rol oynayacağı ve etkileşimli bir eğitim ortamı yaratma,
- Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını dikkate alarak farklı özellik ve yeteneklere sahip öğrencilere de uygun öğrenme ortamı hazırlayabilme, öğrenci merkezli stratejiler geliştirebilme; böylelikle öğrencilerin derse ilgisinin arttırma ve bunun yanında erken okul terki gibi sorunları da azaltma,
- BİT alanında yurt dışında eğitim alarak hem bu alandaki farklı uygulamaları uluslararası düzeyde görme ve bu konuda bilgilenme, hem de yabancı dil seviyemizi artırma,
- Katılımcılar için kaliteli öğrenme olanakları sağlayarak kurumun kapasitesini güçlendirme,
- Proje çıktılarının yaygınlaştırılma faaliyetleri ile okulumuzda ve ilçede BİT’in öğretimde kullanımını arttırma,
- Proje katılımcılarının mesleki ve iletişim becerilerini arttırma.
Proje katılımcıları:
Projenin toplam katılımcı sayısı 18’dir. Katılımcı sayısının çokluğu sebebiyle mayıs ve haziran aylarında olmak üzere iki farklı tarihte kurs programı yapılmış ve katılımcılar eşit sayıda (9) paylaştırılmıştır. Projenin etkinliğini arttırmak amacıyla proje faaliyetlerine katılacak personelin özellikle farklı branşlardan olmasına özen gösterilmiştir. Böylelikle proje katılımcıları yurt dışı kurs programı dönüşünde elde ettikleri bilgi ve deneyimleri kendi alanlarındaki meslektaşlarıyla paylaşılmasından sorumlu tutulmuşlardır.
Proje etkileri:
- Katılımcılar BİT kullanımı konusunda farklı uygulamaları ve yeni yöntem, teknikleri öğrenmişlerdir,
- Katılımcılar öğrendikleri programları kendi branşlarına uyarlama becerileri kazanmışlardır,
- Yenilikçi ve çağdaş uygulamaları takip etme fırsatı elde etmişlerdir,
- Katılımcıların sosyal becerileri de gelişmiştir,
- Katılımcılar kendi yöntem ve metotlarını geliştirme imkânına sahip olmuşladır.